Alleen Engels volstaat niet

Hoewel het Engels de belangrijkste voertaal is op het internet, blijkt uit een recente studie (Common Sense Advisory, 2014) dat consumenten sneller geneigd zijn om producten te kopen van een bedrijf dat een website in hun moedertaal aanbiedt. Ze zouden zich ook eerder laten overhalen tot een tweede aankoop als de klantendienst hun eigen taal spreekt. Uit een andere studie (IDG Connect, 2014) blijkt dat ook 18-36-jarigen veel belang hechten aan meertalige communicatie. De resultaten van deze studies zijn niet verrassend: de consument wil zeker zijn dat hij alles goed begrepen heeft en wordt het liefst aangesproken in zijn moedertaal. Dat boezemt vertrouwen in en toont dat de verkoper de belangen van zijn klanten behartigt. Voor de verkoper is het trouwens interessant dat de consument sterker geprikkeld wordt door een krachtige boodschap in zijn eigen taal.

Bij Data Translations spreken we de taal van uw klant. Vertrouw ons uw vertalingen toe en verhoog zo de interesse van uw buitenlandse consument in uw product of dienst. Vraag ons snel een vrijblijvende offerte.

0 Likes
606 Views

You may also like

Comments are closed.